Zoeken

Intermittent Living: Maximaliseer jouw potentieel

Vroeger waren honger, dorst, kou en hitte de belangrijkste doodsoorzaken. Nu hebben we voor die gevaren een oplossing gevonden. Als het koud is, zetten we de verwarming hoger. Als we honger hebben, pakken we iets uit de koelkast.


Comfort heeft echter ook een keerzijde. Het maakt ons zwakker, dikker en zelfs dommer. Om opnieuw gezond en weerbaar te worden, zullen we het lichaam en brein moeten triggeren. Met voeding, beweging, bioritme optimalisatie en met Intermittent Living.


Met Intermittent Living gaan we acute en kortstondige prikkels toedienen die ons lichaam en brein uit onze comfortzone halen. Waarom? Door veel biochemische reacties worden onze gezondheid en energie gestimuleerd. We creëren een behoefte. Acute stress is, in tegenstelling tot chronische stress, noodzakelijk voor een optimale gezondheid. Het is medisch onderbouwd, uit onderzoek blijkt dat het je organen letterlijk jonger en vitaler maakt.


Intermittent Living kan heel gemakkelijk, zelfs op een drukke werkdag. Door 's ochtends 30 seconden koud te douchen, verhoogt je cortisolproductie onmiddellijk en voel je je meer uitgerust en fit. Een intermitterende hypoxie-ademhalingsoefening van enkele minuten verhoogt de zuurstoftoevoer en de bloedtoevoer naar de hersenen aanzienlijk, zodat je sneller en productiever kunt werken. De kleinste verandering zorgt al voor grote resultaten.


Als je gemotiveerd bent om je potentieel te maximaliseren, begeleiden we je graag en stellen we samen met jou een programma op. Onderdelen die aan bod kunnen komen zijn: ijsbaden/koude dips, warmteprikkels, ademhalingstechnieken, intensief bewegen, slaap en bioritme, voeding als medicijn, intermitterend drinken en intermitterend vasten.


2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven